Acasă » BLOG » Oare cum e să fii antreprenor?

*pentru inscrierea la cursurile de turism organizate de Crrt Iasi completati formularele de mai sus

Galerie foto

dscn0257 dscn0258 dscn0261 dscn0262

NEWSLETTER

Pentru a te abona la newsletter-ul nostru, introdu adresa ta de email mai jos. Vei primi un email de confirmare!

Oare cum e să fii antreprenor?

Câteodată ne oprim asupra cuvintelor sofisticate, încercând să le deslușim sensul cu orice preț. Alteori, le lăsăm așa, să planeze deasupra noastră cu un aer de superioritate, fără să știm la ce se referă. Important e că sună bine și pompos și dacă sunt atribuite unei persoane, cu atât mai bine; admirația și respectul cresc exponențial odată cu dificultatea de a exprima verbal acele însușiri mărețe.

Așa mi s-a întâmplat și mie atunci când m-am lovit prima oară de cuvântul „antreprenor”. De fapt, prima oară când am auzit de noțiunea asta, eram prin clasa a 11-a, când o nouă materie își făcea loc prin lista celor multe din catalog. Educația antreprenorială ne învăța pe atunci să gândim mai în perspectivă, să avem o viziune mai practică a realității ce ne înconjoară și să facem bani cât mai ușor. Oricum, lucrurile nu erau prea bine așezate, chiar dacă realizam planuri de afaceri și ne chinuiam cu fel și fel de cifre complicate.

A trecut primul contact cu antreprenoriatul, dar conceptul tot apărea pe la televizor și printre cunoscuți. Așa că m-am apucat să fac o cercetare și să văd ce presupune să fii un antreprenor. Părea să nu fie mare lucru. Un om care vrea să facă ceva în viață și se apucă să „construiască” ceva din care să scoată profit, un întreprinzător, cum s-ar spune. Acesta era vestitul antreprenor. Nimic complicat până aici. Doar că urma partea mai dificilă. Ce presupune să fii un antreprenor de succes?

Abia aici lucrurile încep să se complice, dar din ce am citit, din ce am auzit și din spusele celor care au avut succes ca antreprenori, nu e imposibil să faci asta și să o faci și bine. E nevoie de un așa-zis mix. Puțin noroc, o cultură a antreprenoriatului, o cercetare a pieții, un așa-zis capital și o voință de fier. Aa, și să nu uităm de seriozitate. Indiferent de ce spun cei din jurul tău, scopul propus de tine trebuie să fie prioritar. Încrederea în propriile forțe e determinantă în astfel de situații.

Și uite așa, pășești pe un teren minat, câteodată, dar având convingerea că rezultatul o să fie pe măsura așteptărilor, calci apăsat și fără teamă, croindu-ți propria cărare pe care să o ghicească doar cine trebuie.

Domeniile în care poți să îți croiești drumușorul sunt nenumărate, dar cred eu că puține sunt acelea în care poți să dai dovadă și de creativitate și să faci totul cu pasiune. Una e să vinzi geamuri și alta e să găzduiești oamenii în pensiunea construită de tine.

De aceea afirm cu tărie că turismul e un domeniu numai bun de abordat de un spirit de antreprenor. Turismul îți dă voie să îți dezvolți afacerea pe diferite direcții. Indiferent că îți construiești o pensiune sau un hotel, îți deschizi o agenție de turism, inițiezi un program de turism local sau un centru de agrement interesant, toate acestea presupun contactul cu oameni și locuri. Nu poate fi nimic mai special și mai surprinzător decât experiențele de acest tip. Și pe lângă aceste beneficii, să nu le uităm și pe cele de ordin material. Având în vedere amploarea pe care o are domeniul la momentul de față, nu cred că ai de pierdut pe nici un front. Asta dacă știi să-ți folosești ideile și creativitatea cum și unde trebuie.

Să nu uităm că trebuie să te diferențiezi, indiferent de ce ai vrea să faci. Tinzând către unicitate, șansele de a-ți atinge scopul sunt cu atât mai mari. Nu trebuie decât să ai curaj și să crezi în ideea ta. Mai apoi vine munca multă, dar frumoasă. Până la urmă, nu poți face nimic fără un minim efort.

Eu încă mă gândesc la o astfel de oportunitate. Zona din care vin îmi oferă o perspectivă interesantă în ceea ce privește antreprenoriatul în turism. Faptul că provin dintr-un sat cu tradiție înconjurat și de alte localități cu un anumit specific mă face să reflectez la crearea unui produs turistic în această zonă. De exemplu, un traseu care să pună în valoare anumite obiective din acest areal de patru-cinci localități ar atrage, cu siguranță, un număr mai mare de turiști. Pe lângă aceasta, stilul de viață a locuitorilor, cu acele tradiții încă bine păstrate, cu un mod de a trăi mai aparte și cu anumite deprinderi care încă nu s-au uitat și încă se mai transmit din generație în generație, reprezintă un alt element care poate aduce plus valoare turismului din zonă. Nu am o strategie bine definită, dar am un punct de plecare. Și am încredere că, încetul cu încetul, lucrurile se vor contura într-o formă care să aducă beneficii ambelor părți implicate.

 
Tu nu ai nicio idee care merită să fie pusă în practică?

 

Articol de Firuța Slevoacă

Sursa foto: http://rasfatat.ro


Un comentariu

  1. […] Câteodată ne oprim asupra cuvintelor sofisticate, încercând să le deslușim sensul cu orice preț. Alteori, le lăsăm așa, să planeze deasupra noastră cu un aer de superioritate, fără să știm la ce se referă. Important e că sună bine și pompos și dacă sunt atribuite unei persoane, cu atât mai […] … Vezi continuare AICI. […]

Comentariile sunt închise.