Acasă » BLOG » „Succesul este dat de seriozitate, perseverență, curaj și puțin noroc.”

*pentru inscrierea la cursurile de turism organizate de Crrt Iasi completati formularele de mai sus

Galerie foto

dscn0257 dscn0258 dscn0261 dscn0262

NEWSLETTER

Pentru a te abona la newsletter-ul nostru, introdu adresa ta de email mai jos. Vei primi un email de confirmare!

„Succesul este dat de seriozitate, perseverență, curaj și puțin noroc.”

Ovidiu  Cheşcu este unul dintre antreprenorii cu o experienţă vastă în domeniul turismului din regiunea Moldovei, cu o viziune inovatoare asupra dezvoltării acestui domeniu de interes major. Plecând de la o simplă agenție de turism, a ajuns să coordoneze un număr de trei filiale, amplasate strategic în mai multe puncte importante ale oraşului Iaşi. Așa cum spune și sloganul celor de la Corporate Voyage, tot ceea ce fac ei acolo este „ Business&Pleasure” pentru ca orice client care le trece pragul să plece mereu mulţumit.

CRRT IAȘI: Corporate Voyage este agenția de turism pe care dumneavoastră o manageriați, după cum bine știm, cu succes, de acum 3 ani şi jumătate. De la ce a plecat ideea de afacere?

Ovidiu Cheșcu: Ideea de afacere a plecat în primul rând de la experiența adunată în 13 ani de muncă în domeniu și din  dorința de a aduce un “aer proaspăt” în acest areal.

CRRT IAȘI: După cum bine știm, Iașul este un oraș în care concurența pe diverse piețe este destul de acerbă, așa cum se întâmplă în ultima vreme și în turism. Cum de ați îndrăznit să pășiți pe acest „teren minat”? Pe ce v-ați bazat în încercarea de a pătrunde și de a rămâne pe piață?

Ovidiu Cheșcu :“Terenul minat” nu există pentru că sunt convins că este loc pentru toată lumea. Turistul român călătorește din ce în ce mai mult și are nevoie de un sprijin, de  consiliere, de un sfat venit din partea unor profesioniști. De aceea existăm înca pe piață, pentru că în 3 ani și  jumătate, de când am deschis agenția, nu am avut deocamdată situații neplăcute.

CRRT IAȘI: De cele mai multe ori, conceptul de succes este utilizat din diferite perspective. Cum ați defini succesul din perspectiva unui antreprenor?

Ovidiu Cheșcu : Succesul este dat de seriozitate, perseverență, curaj și puțin noroc.

 CRRT IAȘI: Turismul a devenit un domeniu din ce în ce mai „vânat ” în ultima perioadă.După cum spuneam și mai sus, sunteți relativ noi pe această piață. Tocmai de aceea, și din perspectiva dumneavoastră,  care credeți că sunt șansele unui antreprenor novice în această arie?

 Ovidiu Cheșcu : Turismul nu înseamnă doar să vinzi un bilet de avion sau autocar sau un pachet la mare. Turismul reprezintă o permanentă luptă cu timpul, cu ofertele speciale care apar și dispar permanent, cu o analiză permanentă a dorințelor  pieței pentru a o satisface la un raport excelent diversitate/calitate/preț. Cine muncește permanent și este la curent cu noul și vechiul în egală măsură, nu are nici o șansă să piardă.

 CRRT IAȘI:  Mulți vorbesc despre aptitudini sau calități de antreprenor. Care este părerea dumneavoastră în legătură cu această afirmație? A fi antreprenor de succes este „o meserie” care se deprinde sau pe care trebuie să o ai în sânge la fel ca un talent artistic?

 Ovidiu Cheșcu : Calitatea de anteprenor nu cred că se moștenește, sunt convins că se capătă prin experiență și studiu pe măsură. Din punctul meu de vedere, succesul este garantat și în mare măsură de talentul și răbdarea de a-ți menține echipa de colegi unită și pe aceeași lungime de undă cu propria persoană, pentru că valoarea este dată în primul rând de oameni.

CRRT IAȘI: Manageriați o afacere în curs de dezvoltare încă, progresând pe zi ce trece și încercând să oferiți o varietate de oferte și opțiuni pentru clienții dumneavoastră. Cum apreciați viitorul afacerii dumneavoastră?

Ovidiu Cheșcu : Pe lângă perspectivele de turism  on-line – electronic, preconizat de sute de milioane de turiști din întreaga lume, viitorul reprezintă o amplificare permanentă a numărului de turiști proprii de la un sezon la altul ca urmare a calității serviciilor de care aceștia beneficiază. Garantez faptul că un client nemulțumit rămâne pierdut pentru totdeauna, iar un client mulțumit este câștigat și devine un garant în fața grupului de colegi sau prieteni, a calității serviciilor tale.

CRRT IAȘI: Este știut că pentru a ajunge pe culmi înalte și pentru a te menține acolo e nevoie de sacrificii. Care credeți că sunt sacrificiile pe care le-ați făcut și pe care le veți face și în viitor, pentru a obține rezultate din ce în ce mai bune în ceea ce privește afacerea dumneavoastră?

Ovidiu Cheșcu : În domeniul nostru nu cred ca e vorba de sacrificii, ci în primul rând de dăruire. Poți să-ți sacrifici nopțile sau zilele de muncă sau timpul petrecut departe de familie, dar satisfacția lucrului bine făcut, satisfacția entuziasmului cu care turistul te înalță pe culmi înalte, te face să transformi sacrificiul în pură satisfacție.