Acasă » BLOG » Turismul: Provocări noi, abordări noi

*pentru inscrierea la cursurile de turism organizate de Crrt Iasi completati formularele de mai sus

Galerie foto

dscn0257 dscn0258 dscn0261 dscn0262

NEWSLETTER

Pentru a te abona la newsletter-ul nostru, introdu adresa ta de email mai jos. Vei primi un email de confirmare!

Turismul: Provocări noi, abordări noi

Tendinţele în domeniul turismului sunt în continuă schimbare şi se remarcă nevoia de creare de noi criterii pentru turistul de clasă medie, care este mult mai dificil de satisfăcut prin serviciile de bază. Internetul a revoluţionat modul de informare, crearea parteneriatelor, comunicarea socială şi divertismentul.

În pieţele internaţionale foarte competitive, turiştii bine informaţi şi responsabili sunt exigenţi în privinţa călătoriilor, iar această forţă exercitată pune presiune asupra industriei turistice internaţionale pentru a se schimba şi pentru a se adapta la această nouă generaţie de turişti. Această schimbare presupune o ajustare imediată în abordarea strategică tradiţională a turismului.

O strategie de turism modern se exprimă acum printr-o viziune coerentă şi integrată a dezvoltării sectorului turistic, cu o abordare pragmatică şi proiecte care să îndeplinească cerinţele tot mai mari ale călătorului secolului 21. Principalele obiective sunt: a) creşterea veniturilor totale directe şi indirecte din turism; b) creşterea numărului turiştilor; c) abordarea fenomenului de sezonalitate a destinaţiei (prin introducerea unor forme alternative de turism); d) îmbunătăţirea viabilităţii întreprinderilor turistice; e) îmbunătăţirea experienţei turistice, prin oferirea serviciilor turistice sporind valoarea acestora.

Dezvoltarea strategiei turistice este un proces în trei etape care se bazează pe experienţa călătoriei: înainte, în timpul şi după vizită. Destinaţiile turistice protagoniste pe viitor sunt cele care vor sprijini prin acţiuni viziunea lor de dezvoltare, cu un marketing orientat şi prin crearea unei imagini puternice şi atractive (branding), împreună cu punerea în aplicare a noilor tehnologii şi protejarea mediului, care rămân priorităţi clare. Branding-ul unei destinaţii turistice trebuie să fie parte integrată a unui proiect complet de marketing, care se bazează pe analiza detaliată a cererii şi cunoaşterea profundă a pieţei turistice. O destinaţie turistică cu un brand puternic are mai multe şanse de a fi aleasă din cauza avantajelor în raport cu celelalte.

În turism, pe lângă costul transportului şi calitatea serviciilor, foarte importantă este şi „imaginea”, care oferă cea mai puternică motivaţie. A privi o ţară sau o regiune ca un „brand” care necesită o gestionare adecvată şi durabilă printr-o planificare strategică este, cu siguranţă, primul pas în restructurarea şi îmbunătăţirea competitivităţii in turism.Un rol decisiv în conturarea unei strategii de turism moderne îl are tehnologia pentru promovarea imediată şi eficientă a produsului turistic. Mijloacele media necesită noi modalităţi de comunicare; internetul şi reţelele sociale sunt aliaţi importanţi în promovarea unei destinaţii, generând creşterea cererii – se asigură astfel un nivel ridicat de conştientizare şi totodată managementul situaţiilor de criză. Publicitatea tradiţională nu doar că este costisitoare, dar se dovedeşte şi ineficientă pentru a satisface nevoile actuale şi nu are un impact direct şi interactiv.

În următorii zece-douăzeci de ani se prevede a fi interesant turismul la nivel mondial, cu noi produse şi destinaţii turistice de interes în creştere. Aceasta este o oportunitate unică şi care poate fi exploatată imediat de România, pentru ca turismul să devină coloana vertebrală a economiei.

Ceea ce se schimbă acum în condiţiile crizei economice dar şi prin evoluţia rapidă a tehnologiei sunt factorii de decizie în cadrul politicii turistice. În acest context dificil, deşi criza este ceva cu care trebuie să ne confruntăm, este, de asemenea, o oportunitate de a schimba viitorul.

Articol de de Zikos Konstantinos
Preşedintele Organizaţiei Naţionale Elene de Turism (EOT)